Altevita quinoa biela

Neohodnotené
Značka: ALTEVITA
€2,30 €4,39 od €2,30
Skladom Skladom Zvoľte variant
Variant
Môžeme doručiť do:
30.10.2020 30.10.2020 Zvoľte variant
  • „Kvinoa“ je pseudoobilnina neobsahujúca LEPOK- vhodná pre celiatikov a alergikov
  • Je vhodnou alternatívou ryže, pšena a kuskusu
  • Hodí sa ako príloha do šalátov a rizota, na prípravu sladkých kaší a nákypov, do detských príkrmov, zahustenie do polievok
  • Z vitamínov obsahuje najmä vitamíny skupiny B, ďalej vitamíny A, C a E
  • Vysoký obsah minerálnych látok, najmä fosforu, vápnika, horčíku, železa, zinku, draslíku, medi, mangánu a síry.

Detailné informácie

Podrobný popis

Quinoa, bezlepková pseudo-obilnina s vysokým obsahom bielkovín, vlákniny, minerálov, vitamínov, antioxidantov a je jednou z mála rastlinných potravín, ktoré obsahujú všetkých 9 esenciálnych aminokyselín. Biela quinoa má veľmi jemnú orieškovú arómu a spomedzi všetkých druhov je najjednoduchšia na prípravu. 

 

Mrlík čilský má od obilia skutočne ďaleko!

 

Quinoa je označovaná ako pseudo-obilnina, od obilia je však vzdialená na míle ďaleko. Ide o semená rastliny s názvom Mrlík čilský. Mnohé príbuzné druhy rastú dokonca prirodzene aj u nás. Quinoa má najmä pozoruhodný výživový profil. Je nabitá:

 

  • Proteínmi 
  • Vlákninou  
  • Mangánom 
  • Horčíkom  
  • Fosforom  
  • Meďou  
  • Železom  
  • Zinkom 
  • Draslíkom
  • Vitamínmi: B1, B2, B6, B9
  • Antioxidantmi: kaempferol a kvercetín (obsahuje ich viac ako brusnice)

 

V menšom množstve v Quinoe nájdeme aj vápnik, vitamín E a B3 a Omega-3 nenasýtené kyseliny. Cca 200 gramov obsahuje len 40 – 80 g sacharidov (v závislosti od druhu), 220 kalórií a 4 g tuku.

 

Quinoa – kompletný proteín

 

Jedlá označené ako „kompletný proteín“ obsahujú všetkých 9 esenciálnych aminokyselín, ktoré si telo nedokáže vyrobiť samé. Quinoa medzi takéto pokrmy patrí. Je ideálnym zdrojom bielkovín, a to ako pre zarytých „mäsožravcov“, tak i pre vegánov a vegetariánov.

 

Quinoa pre diabetikov

 

Tieto semená majú pomerne nízky glykemický index a málo sacharidov100 gramov uvarenej  Quinoi predstavuje iba niečo okolo 2. chlebových jednotiek (21 g sacharidov). Neznamená to, že diabetici môžu quinou hltať bez obmedzenia. V kombinácii s vysokým obsahom bielkovín a vlákniny však ide o veľmi vhodný pokrm, ktorý predchádza výraznému kolísaniu glykémie. 

 

Jedlo, ktoré pomáha s chudnutím

 

Quinoa a ani žiadne iné jedlo za vás nepôjde do posilňovne, na druhej strane vám môže s chudnutím výrazne pomôcť. Vysoký obsah bielkovín v týchto semenách urýchľuje metabolizmus a zároveň znižuje chuť do jedla. Quinoa vás zasýti na dlhú dobu, a to bez toho, aby ste do seba zbytočne pchali kvantum sacharidov.

 

Recept na vynikajúcu nadýchanú Quinou

 

Quinoa sa dá uvariť alebo uvariť dobre. Pomocou tohto postupu ju pripravíte skutočne nadýchanú a bez náznaku horkosti

 

  • Jeden hrnček Quinoi dajte do sitka a prelejte 2 krát vriacou vodou – tento krok určite nepreskočte, musíte sa totiž zbaviť jej horkosti
  • V hrnci nechajte rozohriať olej 
  • Quinou na oleji rýchlo opražte a zalejte 2. hrnčekmi vody (pomer 1:2 – Quinoa:voda)
  • Osoľte vodu, prikryte hrniec a Quinou varte cca 15 minút

 

Prečo nakupovať práve u nás?

Produkty bez zbytočnej chémie

Takmer 100% produktov skladom

Predávame len to, čo sami milujeme

Široký sortiment stále rozširujeme

Poštovné už od 2,50€

Bezpečná platba

Poštovné zadarmo už pri nákupe nad 60€

30 dňová garancia vrátenia plnej sumy

Darček pri nákupe nad 100€

Množstevná zľava 5% už od 3 objednaných kusov